باشگاه خبرنگاران نوشت:بر اساس گزارشات موجود، ایران هشتمین تولید کننده قارچ در جهان به شمار می رود، لذا علی‌رغم برخورداری از چنین جایگاه ویژه‌ای،همچنان شاهد وجود موانعی جدی در مسیر تسهیل صادرات این محصول هستیم.

  قارچ از نمونه محصولات کشاورزی محسوب می شود که به دلیل ارزش ارزنده غذایی آن، تقاضای خرید نسبتاً قابل توجهی در کشور دارد.

به تعبیر برخی، قارچ برای دهک های پایین جامعه حکم گوشت را ایفا می کند که خرید آن در مقایسه با گوشت 40 هزار تومانی به مراتب ساده تر است.
بررسی ها و تحقیقات انجام شده، موید این واقعیت است که در طول دو دهه گذشته، ظرفیت های تولید قارچ در ایران با رشد و ارتقای بسیاری همراه شده است.
رضا فروتن، یکی از فعالان حوزه تولید قارچ  با اشاره به سود آوری مطلوب و قابل توجه زراعت قارچ اظهار داشت: آن‌چنان که در گزارشات منتشره قید شده، ایران در این عرصه (تولید قارچ) از رتبه هشتم دنیا برخوردار است که این جایگاه نشان از توانمندی ویژه ایران در این عرصه دارد.
وی افزود: در طول سالیان اخیر و به‌خصوص یک دهه گذشته، مصرف قارچ در ایران با رشد قابل توجهی همراه شده است و به تبع ، این گرایش مضاعف به مصرف قارچ در سودآوری هر چه بیشتر از محل تولید محصول مذکور، تأثیرگذار خواهد بود.

فروتن عنوان کرد: برخلاف تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی های بالقوه موجود در تولید قارچ، متأسفانه در امر صادرات، توفیق چندان ملموس و برجسته ای حاصل نشده که انتظار می رود از این فرصت ویژه به نحو شایسته‌تری بهره‌برداری شود.
این فعال در حوزه تولید قارچ عنوان کرد: البته در حال حاضر، صادرات قارچ به برخی کشورها همچون عراق، امارات و…انجام می پذیرد که مقدار آن چشمگیر نیست و به اعتقاد بنده، کشوری که رتبه هشتم تولید قارچ در جهان را یدک می کشد، باید در حوزه صادرات به فراخور این جایگاه و رتبه فعالیت کند.

http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(inwfarsbzam4xkfgjivirzfe))/detail/673062/Economy/agricultural

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست