دزفول – ایرنا – مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: بارندگی و سیلاب به مزارع نیشکر و زیرساختهای این شرکت خسارت جدی وارد کرده است به طوریکه امکان برداشت محصول نیشکر از مزارع وجود ندارد.

امید اسدبیگ پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خسارت وارده به این شرکت بزرگ تولید شکر در تابستان 97 به دلیل اعمال محدودیت کشت به علت تامین نشدن آب مورد نیاز بیان داشت: در حالیکه در تابستان پارسال این شرکت با تنش آبی مواجه شده و به ناچار حدود سه هزار هکتار معادل 35 درصد کاهش سطح زیر کشت نیشکر را داشت، بارش سیل آسای باران در سال زراعی جاری ( مهرماه 97 تا فروردین 1398 ) تاکنون خسارت جدی به مزارع نیشکر و سایر کشت های این شرکت وارد کرده است.
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهار داشت:بارندگی های متوالی سال زراعی جاری تاکنون روند تولید شکر در شرکت هفت تپه را مختل کرده و به دلیل آب گرفتگی مزارع و گل آلود بودن مزرعه امکان برداشت نیشکر از مزارع وجود ندارد و مزارع نیشکر حالت اسیدی به خود گرفته و درصد قند آنها به شدت کاهش یافته و بعضا ارزش برداشت را نیز ندارند.
اسد بیگ افزود: از زمان آغاز برداشت محصول نیشکر از مزارع هفت تپه از نیمه دوم پارسال تاکنون تنها 15 درصد مزارع نیشکر برداشت شده و به دلیل رطوبت بالای خاک امکان ورود ماشین آلات کشاورزی برای برداشت محصول از مزرعه وجود ندارد.
وی بیان داشت: در حالیکه پیش بینی برداشت 550 هزار تن نیشکر از مزارع این شرکت در سال زراعی جاری شده بود این رقم به دلیل خشکسالی تابستان پارسال همچنین سیلاب و بارندگی سال زراعی جاری به شدت کاهش یافت ضمن اینکه عملکرد مزارع برداشت شده نیز از 75 تن در هکتار به 55 کاهش یافته است که شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از این بابت به شدت دچار خسارت شده است.
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مجموع مزارع باقیمانده قابل برداشت این شرکت را در حال حاضر پنجهزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت: هم اکنون امکان برداشت محصول از سطح مزارع به دلیل سیلابی شدن مزرعه وجود ندارد.
اسدبیگ با تشریح فعالیت های مستمر امکانات و نیروهای این شرکت بمنظور خدمت رسانی و کاهش خسارتهای ناشی از سیل به روستاهای همجوار شرکت گفت:با وجود تحمیل خسارتهای سنگین ناشی از سیل اخیر به زیرساخت ها و مزارع نیشکر، این شرکت تمامی امکانات خود اعم از ماشین آلات سبک و سنگین و نیروی انسانی در اختیار مدیریت بحران
شوش قرار داده و در راستای امداد رسانی به مردم منطقه بسیج کرده است.
وی افزود: همچنین با ایجاد کمپ اقدام به اسکان خانوارهای سیل زده و اختصاص بخشی از مزارع شرکت برای تعلیف دامهای روستاییان اطراف شرکت نموده ایم.
اسد بیگ در ادامه به تشریح آخرین وضعیت پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان این شرکت بزرگ تولید شکر کشور اشاره کرد و با بیان اینکه ماهانه 110 میلیارد ریال حقوق و حق بیمه از سوی این شرکت پرداخت می شود گفت: با وجود مشکلات فوق و کاهش تولید شکر ، این شرکت با برنامه ریزی موفق به پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان شده ایم به طوریکه این شرکت بدهی معوقه مربوط به کارکنان ندارد ، حقوق ، عیدی و پاداش کارکنان پرداخت شده و بخشی نیز که تاکنون پرداخت نشده بزودی پرداخت خواهد شد.
شرکت نیشکر هفت تپه با وسعت 24 هزار هکتار و سطح زیر کشت سالانه بیش از 12 هزار هکتار نیشکر و دیگر محصولات کشاورزی و چندین کارخانه یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

http://www.irna.ir/fa/News/83273710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست