تهران- ایرنا- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی و با استفاده از دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی حجم تولیدات بخش کشاورزی 96 میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «کاظم خاوازی» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل این سازمان، افزود: حجم تولیدات بخش کشاورزی در سال 1357 نزدیک 26 میلیون تن بود که اکنون به 122 میلیون تن رسیده است.
رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: سالانه بیش از 150 دستاورد تحقیقاتی در بخش کشاورزی ارایه و در بین کشاورزان ترویج داده شده است.
وی با اعلام اینکه این سازمان در سال‌های فعالیت خود توانسته در سه حوزه تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی به موفقیت های ارزشمندی دست پیدا کند، اضافه کرد: مجموع دستاوردهای تحقیقاتی ارایه شده به بخش کشاورزی در مدت ۱۱ سال ۳۰۳ مورد است که رقم قابل توجهی به شمار می رود.
وی گفت: توجه به تحقیقات و پژوهش های کشاورزی به خصوص با تاکید های رهبر معظم انقلاب اسلامی در توسعه علم و فناوری توانسته است بخش عمده بن بست های علمی را در این بخش باز کرد و رتبه ایران را در عرصه بین المللی ارتقا یافت.
خاوازی ادامه داد: سرمایه گذاری در تحقیقات کشاورزی با حمایت دولت بیش از پیش ارتقا یافت و‌ تاثیر مثبت آن را می توان در رشد ‌و بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی مشاهده کرد.
«سهم تحقیقات کشاورزی در ناخالص ملی روند معتدلی را طی می کند که با اتخاذ سیاست های جدید می توان سیر صعودی آن را در آینده نزدیک مشاهده کرد.»

** رونمایی از عرضه 3 هزار گله spf قزل الای رنگین کمان و ارقام باغی در دهه فجر
معاون وزیر جهادکشاورزی با اعلام اینکه به دلیل مولید غیربهداشتی شاهد افت تولید ماهی قزل آلا بودیم، افزود: در دهه فجر امسال سه هزار گله ماهی عاری از بیماری های خاص (spf) خواهیم داشت و ۷۰ هزار بچه ماهی در اختیار واحدهای تولیدی اولیه قرار می گیرند.

http://www.irna.ir/fa/News/83193325

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست