کرج- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال های اخیر تنها توجه به تجهیزات و امکانات، محور فعالیت ها در بخش کشاورزی بوده است، گفت: اکنون باید با تغییر نگرش، توانمند سازی کشاورزان به لحاظ آموزش و مالی، ملاک افزایش تولید قرار گیرد.

به گزارش ایرنا, محمد میثمی تبار روز سه شنبه در آیین گشایش کارگاه آموزشی مروجان مسئول پهنه های کشاورزی استان البرز افزود: بخش کشاورزی سه جزء اصلی دارد که ضلع اول شامل منابع، مواد اولیه و نهاده ها، و ضلع دوم فناوری و مکانیزاسیون است.
وی اظهار داشت: در این 2 ضلع کار زیادی شده و طی 15 سال گذشته به اندازه طول تاریخ کشاورزی ایران به این 2 قسمت رسیدگی شده است.
میثمی تبار گفت: ضلع سوم نیروی انسانی است که اگر بخواهیم افزایش ضریب دانش روز و فنی را به
کشاورزان انتقال دهیم، باید روش های مناسب در پیش بگیریم.
مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی بیشتر از آن که به منابع انسانی بپردازیم به سخت افزار ها پرداخته ایم.
وی بیان داشت: رویکرد ما باید از منابع و تجهیزات کشاورزی به کشاورز محوری تغییر یابد و کشاورزان حمایت ویژه قرار دهیم .
این مسئول با تاکید بر توانمند سازی کشاورزان از لحاظ دانش و نیازهای مالی بیان داشت: کارشناسان بخش کشاورزی وظیفه توانمند سازی کشاورزان را دارند و باید بهره برداران توانمند شوند.
وی گفت: متاسفانه نظام آموزشی ما مهارت محور نیست و ما باید برای توانمند سازی گام برداریم، لذا رویکردمان را تغییر دهیم و به سمت آموزش در مزرعه حرکت کنیم و با کار عملی باید یادگیری اتفاق بیفتد.
استان البرز 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

http://www.irna.ir/fa/News/82986997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست