مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور، ایجاد و توسعه‌ی شهرک‌های کشاورزی را یکی از محورهای اصلی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی، علی‌اشرف منصوری در نشست شورای هماهنگی مدیران شرکت شهرک‌های کشاورزی، با اعلام توسعه‌ چشمگیر واگذاری شهرک‌های کشاورزی در یک سال اخیر، به اثرات توسعه شهرک‌ها در افزایش بهره‌‌وری، اشتغال، بازارپسندی و عرضه‌ی خارج از فصل و ارزآوری اشاره کرد.

وی از شناسایی و مطالعه عرصه‌های بزرگ‌مقیاس مستعد آبزی‌پروری در سواحل آب‌های شمالی و جنوبی کشور خبر داد و افزود: با توجه به ارزآوری، وجود بازارهای خارجی هدف و اقتصادی بودن این فعالیت، امیدواریم شاهد تحولی عظیم در ایجاد و توسعه‌ این شهرک‌های اقتصادمحور در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: این مهم جز با کار جهادی و تعهد سازمانی مدیران شرکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط میسر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ فی‌مابین دو وزارت کشور و جهادکشاورزی، مدیران ستادی و شعب استان را به اهتمام جدی در جذب اعتبارات استانی و ملی و همچنین منابع درآمدی شرکت و سهم‌الشرکه‌ جهت ایجاد زیرساخت شهرک‌های کشاورزی فراخواند.

وی با تقدیر از مساعدت و هماهنگی و تسهیل‌گری‌های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات کم‌بهره و متنوع به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بالاخص احداث شهرک‌های کشاورزی از مدیران خواست تا با توجه به معرفی ۱۷۰۰۰ میلیارد ریال پرونده تسهیلاتی، نسبت به رفع موانع و هدایت متقاضیان در جهت جذب تسهیلات اقدام و با عزم جدی پرونده‌های بانکی را رصد و به نتیجه برسانند.

منصوری، مستندسازی را جزو الزامات قانونی و پیش‌نیاز ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین واگذاری دانست و از مدیران، توجه بیش از پیش به این مسأله را خواستار شد.

در این مراسم، معاون اعتبارات بانک کشاورزی کشور گفت: ایجاد و توسعه‌ی شهرک‌های کشاورزی با توجه به مزیت ریسک‌پذیری کم، زودبازدهی و مقرون به صرفه بودن، در شرایط کنونی اقتصادی از اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی بانک کشاورزی است.

جلالیان افزود: به شدت همراه و راغب هستیم تا با در اختیار قرار دادن تسهیلات بانکی از منابع مختلف مانند کم‌برخوردار، برخوردار یا تلفیقی و اشتغال پایدار در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی و پیشبرد طرح‌های اقتصاد مقاومتی سهمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای این منظور، کارگروه رفع موانع و مشکلات کشاورزان با برگزاری جلسات منظم ده روزه با حضور شرکت شهرک‌های کشاورزی تشکیل شده است که با اصلاح باور مشتری نتایج خوبی را به ‌دنبال داشته است و امیدواریم این رویه در استان‌ها هم پایلوت شود.

در ادامه این نشست، مدیران شعب استانی موانع موجود در جذب تسهیلات، انتقال اسناد، مشکلات اجرایی در پیشرفت زیرساخت، سازه‌ها و عرصه‌های مطالعاتی شعبه‌ تحت مدیریت خود را اعلام کردند که توسط مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ کردن برنامه‌ی توسعه‌ای و چشم‌انداز شرکت و در نظر گرفتن ظرفیت‌های استانی و ستاد، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

اعضای هیات مدیره شرکت در این نشست، مطالعات تکمیلی طرح‌ها، نظارت مستمر و دقیق بر ساخت پروژه‌ها و همچنین استفاده از تخصیص آب رودخانه‌های مرزی به عنوان یک فرصت در ایجاد شهرک‌های کشاورزی را مورد تأکید قرار دادند.

https://www.farsnews.com/news/13971115000577/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%A2%D8%A8%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست