وزیر کشاوری روسیه گفت: روسیه در آینده ای نزدیک به یکی از 10 صادرکننده برتر محصولات کشاورزی در جهان تبدیل خواهد شد.

وزیر کشاورزی روسیه:

روسیه به زودی به یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان تبدیل می شود.

وزیر کشاوری روسیه گفت: روسیه در آینده ای نزدیک به یکی از ۱۰ صادرکننده برتر محصولات کشاورزی در جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از راشاتودی، دیمیتری پاتروشوف، وزیر کشاورزی روسیه در این باره اظهار کرد: «آمار حال حاضر تجارت خارجه نشان می دهد که روسیه به زودی وارد فهرست ۱۰ کشور برتر صادرکننده محصولات کشاورزی جهان می شود.»

وی افزود: «در حال حاضر روسیه جزو سه کشور برتر تامین کننده برخی محصولات کشاورزی است.»

به گفته وزیر کشاورزی این کشور، تولیدکنندگان روسی توانستند در سال ۲۰۱۸ به برخی بازارهای مهم و استراتژیک تبدیل شوند. این بازارها در نتیجه از رشد صادرات غلات، ماهی و گوشت به دست آمده است.

پاتروشوف گفت: «چین، مراکش، ژاپن، سنگاپور، صربستان و ترکیه بخشی از فهرست کشورهای مقصد به شمار می روند. در حال حاضر ماهی، عسل، خوراک گیاهی را به مراکش و محصولات گوشتی را به ژاپن، سنگاپور، ترکیه و کویت صادر کنیم.»

براساس آمار، چین به یکی از بزرگترین واردکنندگان مرغ و محصولات لبنی روسیه تبدیل شده است. اولین محموله مرغ به تازگی به این کشور صادر شد. همچنین صادرات محصول لبنی در آینده ای نزدیک برنامه ریزی شده است.

وزیر کشاورزی روسیه در این باره نیز اظهار کرد: «تا کنون، مقامات چینی به ۱۰ شرکت روسی مجوز صادرات ارائه کرده اند. همچنین مقامات این کشور قول داده اند که تا پایان امسال، ۲۳ تولیدکننده را به فهرست اضافه کنند.»

گفتنی است؛ در حال حاضر افزایش صادرات محصولات کشاورزی اولویت مهم روسیه به شمار می رود. بر اساس یک دستورالعمل از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، صادرات در این بخش تا سال ۲۰۲۴ به ۴۵ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۸، ارزش صادرات محصولات کشاورزی روسیه، به ۲۵٫۸ میلیارد دلار رسید که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته (۲۰٫۷ میلیارد دلار) افزایش یافت.

http://agna.ir/%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DA%A9%D9%86/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست