علت تغییر رنگ برگ ها در پاییز

تماشاي تغيير رنگ برگ ها در پائيز شگفت انگيز است و اين سوال به ذهن مي رسد كه چرا برگ ها در پائيز تغيير رنگ ميدهند؟ چه چيزي باعث مي شود كه برگ هاي سبز به يكباره زرد ، قرمز يا نارنجي شوند؟ و چرا درختان در پائيز سال هاي مختلف رنگ هاي مختلفي نيز به خود مي گيرند. (ارتباط با ما)
چرخه زندگي پائيزي برگ با پايان تابستان و كوتاه شدن روزها آغاز ميشود. با كوتاه شدن روزها درخت نور كافي براي ساخت مواد غذايي را نخواهد داشت و به جاي تقلا و تلاش براي ساخت مواد غذايي در طول زمستان پروسه توليد مواد غذايي و ساخت كلروفيل را متوقف و به برگ ها اجازه ريزش و مرگ مي دهد. زماني كه درخت ساخت كلروفيل را متوقف ميكند رنگ سبز برگ را ترك كرده و شما با رنگ هاي واقعي برگ ها مواجه مي شويد.
برگ ها به طور طبيعي به رنگ نارنجي و زرد هستند كه رنگ سبز آن ها را پوشش داده است. با توقف توليد كلروفيل درخت شروع به توليد آنتوسيانين مي كند. اين ماده جايگزين كلروفيل شده و رنگ قرمز ظاهر مي شود. بنابرين بسته به اينكه درخت در چه مرحله اي از ريزش برگ باشد به رنگ هاي سبز كمرنگ ، زرد ، نارنجي و قرمز در مي آيد. (شرکت رهروان رویش سبز)
برخي از درختان آنتوسيانيد را سريعتر از بقيه توليد مي كنند به اين معني كه درخت به سرعت از مرحله زرد و نارنجي عبور كرده و مستقيما به مرحله قرمز شدن برگ مي رود.
ممكن است متوجه شده باشيد كه در بعضي از سال ها يا مناطق مختلف برگريزان بسيار با شكوه و رنگارنگ بوده در حالي كه در سال ها يا مناطق ديگر چنين زيبايي ديده نشده و رنگ برگ ها به صورت قهوه اي تيره ديده مي شود كه به دليل دما و ميزان نور در سال ها و مناطق مختلف مي باشد. (ارتباط با ما)
با اينكه پي بردن به دليل تغيير رنگ برگ ها در پائيز تا حدودي از شگفتي و رمزآلود بودن آن مي كاهد اما نميتواند چيزي از زيبايي هاي آن كم كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست