رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم درختکاری مشترک با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز سازمان جنگل ها و ارتش در کنار یکدیگر از خاک کشور محافظت می کنند. ارتش با ایجاد امنیت در خاک کشور و سازمان جنگل ها با ایجاد پوشش گیاهی.

به گزارش ایلنا، خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سالن اجتماعات ستاد نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیشترین تاکید را بر حفظ جنگل ها و مراتع دارند و ایشان حفاظت خاک را مهمتر از حفاظت آب برشمردند زیرا برای تشکیل یک سانتی متر خاک صد سال زمان نیاز دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای مدیریت، حفظ و احیای منابع طبیعی را امری ضروری خواند و گفت: گستره کار در منابع طبیعی بسیار وسیع است و سازمان به تنهایی قادر به حفاظت از منابع طبیعی نیست از اینرو چاره‌ای جز مشارکت مردم نداریم.

آقایی افزود: بسیار جای خوسبختی است که امروز نیروهای مسلح کشور در مسئولیت های اجتماعی و سرسبزی ایران عزیز تلاش می کنند و ما این آمادگی را داریم که عرصه در اختیار شما قرار دهیم و پس از کاشت درخت محل درختکاری را بنام ارتش نامگذاری کنیم و حفاظت آن را به شما واگذار نماییم.

حیدری فرمانده نیروی زمین ارتش در مراسم روز درختکاری گفت: ارتش اصل کار را بر ولایت محوری قرار داده و سعی داریم دنباله روی اقداماتی باشیم که در فرامین مقام معظم رهبری قرار داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین یادآوری کرد: درختکاری اقدامی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند و هرساله طبق سنت حسنه بر کاشت درخت اقدام می کنند.

وی گفت: ما در رزمایش هایی که انجام می دهیم همواره تاکید مان بر این است که جایی رزمایش را انجام دهیم که هیچ درختی آسیب نبیند.

حیدری همچنین گفت: رزمایشی که در دریای عمان داشتیم با یکسری درختان حرا روبرو شدیم، مسیر را تغییر دادیم و تاکید مان این بود که هیچ شلیکی در آن منطقه جنگلی صورت نگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خطاب به رییس سازمان جنگل ها خاطر نشان کرد: اگر نهال در اختیار ارتش قرار داده شود این ظرفیت وجود دارد در مناطقی که نیروی انسانی کمتر وجود دارد ارتش مناطق مورد نظر را نهال کاری کند.

https://www.ilnanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-4/602872-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%84-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست