بوشهر-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت : در دولت های یازدهم و دوازدهم 900 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سطح کشور مجهز به سیستم های مدرن آبیاری شده است.

به گزارش ایرنا ، علی مراد اکبری روز دوشنبه در بازدید از پروژه شبکه های آبیاری نوین در نخلستان های دشتستان افزود : سطح آبیاری شبکه های آبیاری مدرن حدود دو میلیون و 100 هزار هکتار است که 100 هزار هکتار آن در شبکه های مدرن و بقیه در اراضی سنتی است .
وی یادآورشد: عزم مسئولان وبهره برداران برای استفاده از طرح های نوین آبیاری از برنامه های مهم و جدی در کشور است .
اکبری گفت : پروژه شبکه های آبیاری نوین در حدود 10 هزار هکتار از اراضی بخش سعدآباد دشتستان اجرا می شود که فاز نخست آن حدود 2 هزار و 4000 هکتار شروع با پیشرفت فیزیکی پروژه 37درصد در دست اجراست که براساس برنامه ریزی تا پایان نیمه اول سال 98 بهره برداری می شود .
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اینک شیوه ابیاری نخیلات در استان بوشهر غرقابی است اظهارداشت : این پروژه یکی از زیرساخت های آبیاری و سامانه های آبیاری نوین کشور است که بهره برداری از آن باعث ارتقای بهره وری و افزایش راندمان تولید خواهد شد .
اکبری بااشاره به اینکه منابع اعتباری این پروژه تامین شده است گفت: پس از اجرای شبکه فرعی در پایان نیمه اول سال 98 شبکه های مدرن آن بصورت آبیاری قطره ای در نخیلات انجام خواهد شد.
وی افزود: اجرای این پروژه برنامه جدید و مدرن در کشور است که برای کل نخیلات استان در سطح 34 هزار هکتار اجرا خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست