محدودیت دولت برای کشت برخی محصولات در سال آینده
اقتصاد > کشاورزی – ایرنا به نقل از وزیرجهادکشاورزی نوشت: به دلیل کمبود آب و بارش ناکافی، در سال آینده محدودیت کشت در کشور خواهیم داشت ولی در برخی مناطق کشور می توان با صرفه جویی در مصرف آب و احداث چاهک ها به صورت موقت از این بحران عبور کرد.
محمود حجتی اظهارکرد:در هر یک از مناطق کشور با توجه به شرایط خاص همان منطقه، راه حل های مختلف وجود دارد که یکی از این راه حل ها ، احداث چاهک در عمق هشت متری سطح زمین است که در شمال خوزستان می توان از این شیوه به صورت موقت با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی استفاده کرد.

وی گفت: در سال 1387 نیز که خوزستان با کمبود آب و خشکسالی رو به رو بود با حفر چاهک تا حدودی بحران کم آبی را پشت سر گذاشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در استان مازندران نیز ، کشاورزان سال های کم آبی را تجربه کردند که با حفر چاهک ، کم آبی تا حدودی جبران شد.
حجتی در ادامه تاکید کرد: البته در برخی از نقاط کشور که چنین ظرفیتی ندارند و سفره های زیرزمینی در وضعیت مناسبی قرار ندارند باید محدودیت کشت اعمال شود.

وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به نزول رحمت الهی در روزهای گذشته در کشور که تا حدودی کم آبی را جبران کرد اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی در 2 روز آینده نیز بارش های خوبی پیش رو خواهیم داشت و در هفته آینده (اواخر بهمن) گستره بارش ها همه استان های کشور را در بر می گیرد.

حجتی در ادامه گفت: به لطف الهی در اسفند نیز بارندگی ها وضعیت خوبی خواهند داشت و امیدواریم در بهار نیز بارش های مناسبی پیش رو داشته باشیم تا نگرانی های کشاورزان برطرف شود.

وی صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی را با توجه به وضعیت بارندگی ها و مخازن پشت سدهای کشور مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با صرفه جویی در مصرف آب بتوانیم این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.