اصفهان – ایرنا – عضو شورای مرکزی خانه کشاورز کشور گفت: توسعه کشاورزی، موتور محرکه همه بخش ها مانند صنعت و صنایع تبدیلی در رونق تولید است.

محمد صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر کشاورزی رونق یابد صنعت، بازرگانی، حمل و نقل و صنایع تبدیلی نیز مانند یک زنجیره متصل به هم توسعه می یابند.
وی لازمه رونق تولید در بخش کشاورزی را انتصاب ضابطه مند مدیران مرتبط در این بخش دانست و گفت: اگر همه مدیران به این شکل انتخاب شوند کسب و کار خوبی در بخش کشاورزی راه اندازی می شود.
دبیر کل خانه کشاورز اصفهان با بیان اینکه کشورمان دارای منابع طبیعی فراوان و چهار فصل است، تصریح کرد: ما به وظایف خود به درستی عمل نکردیم و نظاره گر بخش کشاورزی بویژه در این استان بودیم، به همین دلیل مشکلات زیادی برای زاینده رود، منابع آبی و کشاورزان بوجود آمد.
به گفته وی، کشور هلند با وجودیکه میزان بارش های آن حدود 100 میلی متر نسبت به استان های شمالی ما کمتر است اما 2 برابر صنایع نفتی ما درآمد دارد که مهمترین دلیل آن نوع مدیریت است.
صادقی با بیان اینکه در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده است، باید به همه وظایف خود در بخش های مختلف عمل کنیم، گفت: در زمان حاضر بسیاری از افراد سر جای خود نیستند زیرا بر اساس تخصص، انتخاب نشده اند بنابراین نمی توانند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: لازم است راهکارهای بهبود کسب و کار نیز توسط نهادهای دولتی و خصوصی از جمله اتاق بازرگانی در سال جاری بیش از پیش پیگیری و اجرا شود.
استان اصفهان دارای 564 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که به دلیل کمبود منابع آبی در زمان حاضر حدود 200 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت زراعی و باغی است.
بیش از 180 هزار نفر در این بخش در استان مشغول کار هستند که 12 درصد از شاغلان کشاورزی کشور را تشکیل می دهند.
اصفهان در تولید گل شب بو، پیاز، سیب زمینی مینی تیوبر، گوشت بوقلمون، شیر خام، گوشت مرغ، ماهیان زینتی و گرمابی و جوجه بومی، گاوداری صنعتی و مبارزه با سِن گندم رتبه نخست کشور را دارد.
این استان در تولید تخم مرغ، بِه، گل محمدی و گلرنگ، رتبه دوم و در تولید قارچ، گل و گیاهان زینتی، سبزی و صیفی، سیب درختی، سیب زمینی و خربزه رتبه سوم کشوری را دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی ، امسال را سال « رونق تولید» نامگذاری کردند.

 http://www.irna.ir/fa/News/83273671

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست