تهران – ایرنا – یک تولید کننده قارچ، کمپوست این محصول را برای حفظ محیط زیست مناسب دانست و از راه اندازی فاز سوم کمپوست قارچ (کمپوست میسیلیوم دوانی شده) ظرف ١٨ ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که این واحد با تولید سالیانه ١٠٠ هزار تن کمپوست، ٢٣ درصد بازار کشور را در اختیار دارد، افزود: ساخت کمپوست سازی فاز سه (میسلیوم دوانی شده) با ظرفیت ٨٠ هزار تن در سال را به منظور توسعه فعالیت هایمان آغاز کرده ایم که امید آن می رود ظرف ١٨ ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: در فرایند تولید کمپوست از کلش گندم و کودمرغی استفاده می شود که کمپوست سازی ضمن فراهم آوردن بازاری مناسب برای این دو محصول توانسته نقش مهمی را در حفظ محیط زیست کشور إیفا کند.
به گفته وی، کلش گندم به دلیل خاصیت اشتعالزایی که دارد برای محیط زیست کشور خطرآفرین است و واحدهای کمپوست با خرید این محصول با قیمت ٥٠ درصد گندم از این خطر جلوگیری می کنند، همچنین کودمرغی غیرقابل مصرف در کشاورزی را در فرایند تولیدشان مورد استفاده قرار می دهند.
رجبی با اشاره به تولید بذر قارچ و گفت: این واحد تولیدی موفق به انتقال دانش فنی از صفر تا 100 شده و کیفیت بذر تولید شده در این واحد قابلیت رقابت با بذرهای خارجی را دارد.
این تولید کننده قارچ تصریح کرد: این محصول که با حدود نصف قیمت خارجی خود در کشور عرضه می شود از خروج سالیانه بیش از یک میلیون یورو از کشور جلوگیری و همچنین موجبات اشتغال زایی برای جوانان را نیز فراهم آورده که این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ‘تولید ملی، سرمایه ملی’ صورت گرفته است.
وی اظهارداشت: این واحد تولیدی برنامه ساخت واحد ماشین سازی و تجهیزات صنعت قارچ در داخل کشور تحت لیسانس شرکت های ایتالیایی و همچنین برنامه فرآوری قارچ در آینده نزدیک در دستور کار دارد.
وی خواستار فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات عمومی مردم نسبت به مصرف قارچ شد و گفت: با توجه به فواید این محصول و مفید بودن ان برای سلامتی به نظر می رسد، نیاز است فرهنگسازی لازم صورت گیرد.

http://www.irna.ir/fa/News/82742401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست