نام علمی: Aquilegia vulgaris  
نیاز نوری: زیاد
نیاز آبی: متوسط
نوع خاک: سبک
نیاز نوری گل تاج الملوک:
گل تاج الملوک را در مکانی با آفتاب مستقیم بکارید گیاه بهترین رشد را خواهد داشت. این گیاه از نور زیاد لذت می برند اما گرمای بیش از حد محیط به خصوص در فصل تابستان را دوست ندارند. اگر می خواهید این گیاه را در درون خانه نگه دارید این گیاه حتی در نقطه‌ای با مقداری سایه هم زندگی کند و گل دهد. به این نکته توجه کنید که تاج الملوک همواره طرفدار هوای سرد است و آفتاب گرم تابستان را دوست ندارد.
نیاز آبی گل تاج الملوک:
گل تاج الملوک نیاز به خاکی مرطوب و آبیاری منظم دارد. همچنین از غرقابی کردن خاک خودداری نمایید. پیشنهاد می شود آبیاری را زمانی انجام دهید که سطح خاک خشک شده باشد و به این نکته توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد سبب پوسیدگی آن و زردی برگ های گیاه می شود. همینطور آبیاری کمتر از حد مجاز و وارد شدن  تنش خشکی به گیاه سبب عدم گلدهی، ریز شدن گلها، سوختگی حاشیه و نوک برگ های گیاه و کوتاه تر شدن عمر گل ها می شود. در فصل زمستان نیز آبیاری را کاهش دهید. مرطوب و باتلاقی بودن خاک باعث پوسیده شدن ریشه گیاه می‌شود.
نوع خاک مناسب برای کشت گل تاج الملوک:
خاک مناسب برای تاج الملوک خاک معمولی است و این گیاه در انواع خاک ها رشد می کند. همچنین خاک با زهکشی خوب برای رشد تاج الملوک مطلوب‌تراست. اگر زهکشی خاک خوب باشد گیاه خاک همیشه مرطوب را ترجیح می‌دهد اما این به معنی خیس کردن بیش از حد خاک نیست. هیچ کدام از گونه‌های تاج الملوک دوست ندارند برای مدت طولانی در خاک خیس بمانند چرا که به سرعت دچار پوسیدگی ریشه و مرگ می‌شوند. این گل بهتر است در خاک‌هایی که حاوی خاکبرگ و مواد ارگانیک باشد رشد کند این امر سبب افزایش رشد و گلدهی بهتر آن خواهند شد.
نکاتی در رابطه با گل تاج الملوک:
گیاه تاج الملوک دمای متعادل را دوست دارد اما برای گلدهی نیاز به سرما دارد. این گیاه مقاومت خوبی نسبت به سرمای زمستان دارد و قسمت زیر زمینی آن سرمای تا  ۳۵- درجه سانتیگراد را تحمل می نماید. بخش‌های هوایی این گل درهوای سرد زرد می‌شود و از بین می‌رود. اما قسمت زیرین گل زنده مانده و با گرم شدن هوا در تابستان شروع به جوانه زنی می کند.
البته همانطور که گفته شد در کل این گیاه طرفدار هوای خنک است و رابطه خوبی با تابستان‌های گرم و مرطوب ندارد. در واقع بعضی از گونه‌های گیاه با فرا رسیدن تابستان حتی به دوره کمون و استراحت می‌روند و در پاییز با خنک شدن دوباره هوا شروع به رشد و نمو می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست